Monday, September 15, 2008

2 HARI TUGAS DI KULIM

Kemaren saya di Pulau Pinang dan Kulim selama 2 hari.saya pergi Pulau Pinang dan Kulim membawa istri bersama.Tujuan saya kesana karean ada persidangan TKW di pengadilan Rendah Kulim.2 tkw yang di dakwa mengasumsi sabu-sabu.

Di Kulim saya bersama istri menginap di Hotel Hainan ,dan makan sahur di restoran nasi kandar pelita.berbuka puasa juga di restoran pelita.Sebelum berbuka puasa du restoran pelita terlebih dahulu membrli sate daging Rusa.

Rasanya enak sekali makan sate daging rusa,maklumlah sudah lama tidak makan daging rusa.sewaktu kanak-kanak saya masi ingat pernah makan daging rusa.Kalau di Bawean senang sekali dapat daging rusa (manjangan) sebelum ada larangan memburu manjangan tersebut.boleh dikatakan hampir setiap minggu makan daging rusa sewaktu saya masi anak-anak .

Coba bayangkan sudah 26 tahun tidak pernah makan daging rusa,rasanya nikmat sekali.seakan-akan teringat masa kanak-kanak dulu di kampung Kumalasa Bawean.

No comments: