Friday, September 26, 2008

SIDANG TKW MEMBUNUH MAJIKAN 27 JULAI 2009

SHAH ALAM – Pengadilan Tinggi Shah Alam kemaren, jadwal persidangn seorang tkw pembantu rumah yang didakwa membunuh majikannya tahun lalu akan disidangkan pada 27 Julai 2009.

Hakim Datuk Syed Ahmad Helmy Syed Ahmad ,jadwal persidangan terhadap Indah Wijayanti, 27, dijalankan berterusan selama lima hari.

Jaksa penuntut umum dilakukan wakil jaksa agung Mohd Nordin Ismail manakala terdakwa yang bertubuh kecil dan berambut panjang didampingi Penasehat hukum Jagdish Kaur.

Persidangan pada masa depan juga akan disertai Pengacara Zakian Hasan yang bertindak sebagai pengacara pemerhati keluarga korban, Kek Huey Lian.

Dalam kasus ini, terdakwa didakwa membunuh Huey Lian, 41, antara jam 1.30 sore dan 2.30 sore, 2 Julai 2007 di rumah bernombor 19, Jalan Batu Unjur 4, Taman Bayu Perdana, Klang.

Terdakwa yang kali pertama didakwa pada 16 Julai 2007 didakwa mengikut pasal 302 KUHP Malaysia yang memperuntukkan ganjaran gantung sampai mati jika terbukti bersalah .

Mengikut laporan koran, korban ditemui mati dalam keadaan separuh bogel selain ada luka di leher dan dipercayai dirampok dan diperkosa sebelum dibunuh
.

No comments: