Tuesday, January 19, 2010

Sidang Putusan Sela Majikan Siti Hajar Di Arah Belah Diri

Pengadilan Sesyen Kuala Lumpur Sore ini 19/1/2010 mengarahkan Hau Yuan Tyung alias Michelle, yang menyiksa Siti Hajar asal Garut, Jawa Barat untuk bela diri.Putusan sela di bacakan oleh Hakim pengadilan Sesyen Kuala Lumpur hari ini.

Jaksa penuntut Mohd Hafiz Mohd Yusoff mengungkapkan, Michelle telah menyiksa Siti Hajar di Lanai Kiara Condominium, Jalan Kiara 3, Mont Kiara antara Februari dan Juni 2009.Terdakwa di dakwa dengan pasal berlapis antanya pasal 326 uu kreminal ,yang ancamannya hukumannya 20 tahun penjara

Terdakwa di tuduh menyiksa Siti Hajara pada ,Februari 2009 dengan martel sampai memer hidungnya dan terdakwa juga menyiksa Siti Hajar pada, 7/6/09 sebelum Siti Hajar kabur dari rumah majikan di tolong sopir taksi di bawah ke KBRI Kuala Lumpur .

Siti Hajar di siksa dengan ditusuk dengan gunting di paha kanan dan kiri juga di siram dengan air panas pada seluruh tubuhnya.

Siti Hajar mengalami luka-luka parah akibat penyiksaan yang dilakukan majikannya, Michelle. Wanita Indonesia berusia 33 tahun itu kerap disiksa majikannya selama tiga tahun.

Sebelum ini Siti Hajar, pembantu asal Garut Jawa Barat, menceritakan kronologis penyiksaan oleh majikannya Hau Yuang Tyng yang akrab disapa Michelle di Pengadilan Kuala Lumpur.

No comments: