Thursday, October 8, 2009

Bicara Hati

Salam

Perjalanan kita sangat panjang,kadang-kadang kemaren di Kedah dan hari ini di Tangkak Johor,begitu juga dengan kehidupan ini.Kadang kalah kita tidak punya uang (pesse ) kadang poket penuh duit,dunia-dunia.

Apa yang di cari sebenarnya apa ? mungkin orang akan bertanya hidup ini untuk apa,kalau kita jawab hidup ini untuk mati,benarkah begitu ? Tentu jawabnya iyakan.

Makanya sebaik-baiknya manusia adalah orang yang selalu mengingati matinya.

Saya hanya ingin berkongsi sedikit pengalam pada pembaca blog yang budiman.Pernah dua puluh tahun yang lalau saya dalam waktu lima hari tidak punya pulus,jadi untuk makan dan minum hanya bergantung pada sahabat baik saya.Alhamdulillah sahabat baik saya orangnya baik dan tidak pernah berkira tentang pulus.

Coba bayangkan untuk beli megi satu bungkus saja tidak berkemampuan,begitu susahnya saya pada waktu itu.Alhamdulilah Allah telah memberikan saya segala-galanya sekarang,meskipun tidak banyak duit seperti orang lain,tapi bisa untuk menghidupi keluarga dan tidak susah seperti dulu.

Alkisah bersyukurlah selalu ke atas pemberian Allah SWT.Semuga kita sama-sama di berikan kesabaran dan ketabhan dalam menjalankan kehidupan di dunia fanak ini.

No comments: