Sunday, November 8, 2009

Pergi Melawat Warga Bawean Yang meninggal Dunia

Alfateha
Inna Lillahi Wainna Ilaihirojion

Sesungguhnya setiap yang bernyawa akan mati, kita semua kepunyaan Allah Swt,Kita semua yang ada di dunia ini akan kembali kepanya.

Saya ikut berduka dengan kepergiannya Almarhum Hj Daud Ridlwan 56 tahun yang telah pulang ke rahmatullah pada 8/11 ,jam 1.00 pagi di rumah sakit umum Selayan Baru.Saya bersama istripergi melawat dan ikut menghantar jenazah almrahum sampai ke kuburnya.

Berita meninggalnya almarhum dari saudara Yamani , yang juga warga Bawean yang bekerja di KBRI.Alamrhum di kuburkan di tanah perkuburan Sigambut Luar Kuala Lumpur tidak jahu dari tempat tinggal almarhum .

Almarhum adalah warga Bawean asal Duku Durin Bululanjang yang telah melalang buana dari Bawean sejak lulus sekolah antara tahun 7 puluhan.Menurut anak almarhum , bapaknya telah di bawa ke rumah sakit umum satu minggu yang lalu,almarhum meninggal dunia karena sakit jantung.

Selamah hidupnya almarhum bekerja di Kedutaan Besar Ri Kuala Lumpur sebagai staf lokal selama 25 tahun.Kelihatan di tanah perkuburan menghantar jenazah almarhum, Dubes Ri ,Wakil Dubes Ri dan staff Kbri Kuala Lumpur.

Semoga roh almarhum di kumpulkan dengan rohnya orang-orang yang beriman, di ampunkan segalah dosa-dosanya oleh Allah SWT,di terima segalah amal ibadanya dan semuga keluarga yang di tinggalkan mendapat kesabaran dari Allah SWT Amin-Amin .

No comments: