Monday, May 19, 2008

Pemimpin UMNO Johor terperanjat Dr. Mahathir keluar parti

Mantan Perdana Mentri Malaysia



19/05/2008 5:16pm
JOHOR BAHRU 19 Mei – Ketua UMNO cabang Batu Pahat, Dr. Mohd. Puad Zarkashi terkejut dengan tindakan Tun Dr. Mahathir Mohamad mengisytiharkan diri keluar dari pada partai UMNO kerana sebelum ini mantan Perdana Menteri itu tidak menunjukkan sebarang tanda akan berbuat demikian.

Beliau tidak menyangka sama sekali Dr. Mahathir mengambil tindakan berani itu dan turut mengakui menerima banyak pesanan ringkas (SMS) daripada anggota-anggota anak cabang yang berkeinginan mengikuti langkah tersebut.

Beliau bagaimanapun tidak akan mengikuti langkah berkenaan kerana lebih suka menyelesaikan sesuatu masalah secara dalaman.

Sementara itu, Ketua Pemuda Johor, Razali Ibrahim menyesal dengan apa yang terjadi di antara Dr. Mahathir dan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Beliau menyifatkan apa yang berlaku amat merugikan UMNO terutamanya anggota yang terdiri daripada generasi muda kerana sepatutnya mereka diberi teladan yang baik.

Ketua UMNO Bahagian Ayer Hitam, Datuk Samsol Bari Jamali yang turut terperanjat dengan tindakan Dr. Mahathir bagaimanapun menegaskan pemimpin dan anggota anak cabang berkenaan tidak akan mengikuti jejak langkah itu.
Menurutnya, setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya. - (sumber Utusan).

www.utusan.com.my

No comments: